طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی
()

لزوم ساخت سایت فروشگاهی

با گذشت زمان و استفاده بیشتر مردم از اینترنت اکثر کسب‌وکارها به این موضوع پی برده‌ اند که بدون حضور در دنیای آنلاین نمی توانند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند.

در این بین، نیاز به طراحی سایت فروشگاهی در مشاغلی که کار فروش را انجام می دهند بیش تر احساس می شود.

زیرا چنین مشاغلی با ایجاد سایت فروشگاهی می توانند کالای خود را بدون محدودیت زمان و مکان در اختیار مشتریان قرار دهند. که این خود سبب افزایش فروش و کاهش هزینه ها از جمله: کاهش هزینه استخدام نیروی فروش، کاهش اجاره بهای فروشگاه و … می شود.

فروش در سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

شما می توانید فروشگاه آنلاین خود را در اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی که مردم حضور گسترده ای دارند ایجاد کنید و فروش خوبی را هم تجربه کنید؛ اما هیچ‌ کدام از این شبکه ها به‌ اندازهٔ یک سایت فروشگاهی امکانات ندارند و  باعث اطمینان مخاطب از خرید نمی شوند.

بیایید برای درک درست این مسئله با من همراه باشید و به سوالات زیر پاسخ دهید.

فرض کنید شما یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام دارید…

  • روزانه قادر به پاسخگویی به چند مخاطب هستید؟
  • برای دریافت هزینه محصولات از چه روشی استفاده می کنید؟
  • مخاطبان شما چگونه می توانند کالای مورد نظر خود را در بین انبوه کالاهای ثبت شده پیدا کنند؟
  • مخاطبان در رابطه با موجودی و قیمت کالا چگونه می توانند اطلاعات بدست بیاورند؟
  • اگر پیج خود را از دست بدهید نتیجه زحماتتان چه طور می شود؟
  • با وجود مسئله فیلترینگ، چند نفر از مخاطبانتان را از دست می دهید؟
  • با وجود  اینهمه فروشگاههای غیر واقعی چه گونه می توانید اعتماد کاربران را به پیج خود جلب می کنید؟!
  • و…

با پاسخ هایی که به سوالات بالا داده اید به نظرتان ایجاد فروشگاه آنلاین در شبکه های اجتماعی کار منطقی به نظر می رسد؟

حالا بیایید کمی در مورد امکانات سایت فروشگاهی صحبت کنیم. نتیجه گیری در رابطه با فروش در سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ را به شما می سپاریم 🙂

امکانات فروشگاه های اینترنتی

به طور کلی امکانات زیر را می توان برای سایت فروشگاهی تعریف کرد:

  •  معرفی کامل محصول به همراه تصویر محصول و یا فیلم.
  • امکان دسته بندی و برچسب گذاری محصولات برای دسترسی ساده تر مشتریان
  • پیشنهاد محصولات مرتبط به کاربر متناسب با خرید انجام شده
  • امکان تعیین قیمت با توجه به جنس، رنگ و اندازه
  •  امکان محاسبه مالیات و هزینه پست
  •  امکان انتخاب روش های پرداختی از جمله پرداخت آنلاین، کارت به کارت یا  پرداخت در محل
  • امکان تعریف کد تخفیف
  • امکان دریافت و نمایش نظرات کاربران برای هر محصول
  •  امکان مقایسه محصولات توسط مشتریان
  •  پیگیری آخرین وضعیت خرید توسط مشتری
  •  امکان دسته بندی و نشان دادن محصولات پر فروش یا محصولات تخفیف خورده و …
  •  امکان ثبت نام کاربران
  •  امکان گرفتن گزارش از قسمت های مختلف فروش
  •  امکان مشاهده سفارشات ثبت شده در بخش مدیریت سایت.
  •  امکان مدیریت موجودی کالا ها
  • امکان دریافت و نمایش نمادهای اعتماد برای جلب اعتماد کاربران
  • و …

اینها تنها گوشه ای از امکانات سایت های فروشگاهی است و می توان با توجه به نوع کسب و کار و نیازهای ویژه هر کسب و کار، امکانات متنوع دیگری به سایت اضافه کرد.

ساخت سایت فروشگاهی

بهترین کالا برای فروش اینترنتی در سال 1402 کدام است؟

  1. لوازم آرایشی و زیبایی
  2. مد و پوشاک
  3. وسایل الکترونیکی 
  4. لوازم خانگی
  5. محصولات مرتبط با سلامتی و تندرستی
  6. محصولات منحصر به فرد و دست ساز

به این نکته دقت داشته باشید که تقاضا و رفتار مصرف کنندگان در طول زمان می تواند تغییر کند، بنابراین در هر شاخه ای که فعالیت می کنید همواره به روز بودن و احترام به سلیقه مخاطب می تواند باعث موفقیت و فروش بیشتر شود.

5 نکته برای فروش بیشتر سایت های فروشگاهی

  • بازارهدف و مشتریتان را بشناسید : این شناخت در انتخاب صحیح محصولات، راههای تبلیغ موثر و پر بازده ، لحن برند و .. به شما کمک خواهد کرد
  • مزیت رقابتی داشته باشید: در هر کسب و کاری چه سنتی و چه آنلاین همواره تعدادی رقیب بازار را احاطه  کرده اند. رمز موفقیت بیشتر در این بازار ایجاد مزیت رقابتی است که بتواند کاربران را شیفته خود کند و تمایل آنها را به خرید را افزایش دهد.
  • سئو سایت را فراموش نکنید:  اگر سئو سایت خود را جدی بگیرید کاربران زود تر به سایت شما دست پیدا می کنند و این یعنی فروش بیشتر محصول!
  • محتوای مفید و کارراه‌انداز  تولید کنید:  در صورتی که بتوانید اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن هستند را ارائه دهید می توانید کاربران بیشتری را وارد سایت خود کنید.
  • استفاده از کد تخفیف در مناسبت های مختلف: چه چیزی لذت بخش تر از خرید با هزینه کم تر! اگر  بتوانید در بازه های زمانی مختلف  یا به مناسبت های مختلف برای محصولات خود تخفیف در نظر بگیرید قطعا فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

سایت های فروشگاهی چه صفحاتی دارند؟

معمولا سایت های فروشگاهی دارای صفحات زیر می باشند:

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • صفحه معرفی هر محصول
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • وبلاگ
  • و..

فرایند ساخت سایت فروشگاهی چقدر زمان میبرد؟

زمان پیاده سازی سایت های فروشگاهی متفاوت است و بستگی به: نوع کسب و کار، میزان محصولات، طرح انتخابی و … دارد.

معمولا فرایند طراحی سایت فروشگاهی حدود  35 تا 60 روزه زمان خواهد برد.

آیا وب سایت های فروشگاهی سازگار با موبایل طراحی می کنید؟

بله، قطعا همین طور است.

زیرا بخش عمده ای از کاربران از تلفن همراه استفاده می کنند و یکی از نکاتی مهمی که حتما باید در سایت های فروشگاهی رعایت شود بحث رسپانسیو بودن سایت یا همان سازگاری با موبایل و تبلت است.

طراحی سایت سازگار با موبایل و تبلت

آيا مدیریت سایت فروشگاهی آسان است؟

بله. مدیریت سایت های فروشگاهی چندان نیازی به دانش فنی خاصی ندارد . و معمولا بعد از برگزاری یک یا چند جلسه آموزش به راحتی می توانید سایت خود را مدیریت کنید به عنوان مثال:

  • می توانید محصول اضافه یا کم کند یا حتی آن ها را ویرایش کنید.
  • از سفارشات رسیده مطلع شوید و گزارش بگیرد.
  • کد تخفیف به محصولات اضافه کنید.
  • در رابطه با محصولات خود مقاله یا پست ایجاد کنید.
  • کاربر جدید با سطح دسترسی کامل یا محدود شده برای مدیریت سایت خود تعریف کنید
  • و…

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنیدتا بتونید به ما امتیاز بدید

میانگین امتیازها / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

سمانه جوکار طراح سایت
سمانه جوکار
طراح سایت و فریلنسر

CTRL+D

صفحه رو بوک مارک کن
لازمت می شه!